Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
°C

‘Oje obeziteye neden oluyor’

19.03.2017
684
A+
A-

'Oje obeziteye neden oluyor'
 

‘Oje obeziteye neden oluyor’

'Oje obeziteye neden oluyor'

Amerikalı uzmanların çalışması, çok sayıda kadının vazgeçilmez güzellik ürünlerinden ojenin hiç bilinmeyen bir özelliğini ortaya çıkardı.

ABD'nin Duke Üniversitesi uzmanlarının Çevre Çalışma Grubu (EWG) ile birlikte yaptığı araştırma kapsamında yaklaşık 3 bin farklı oje incelendi.

Bu ürünlerin yarısından fazlasında trifenil fosfat (OP (OC6H5)3) maddesine rastlandı. Trifenil fosfat maddesi bir "endokrin çevre bozucu" olarak biliniyor. Madde hormon sisteminin dengesini bozarken, yağ depolanmasını olumsuz yönde etkiliyor. Böylece aşırı kiloya yol açıyor.

TIRNAKTAN KANA KARIŞIYOR

Uzmanlar, plastik ve mobilya üretiminde kullanılan trifenil fosfat maddesine ojelerde yer verilerek kalıcılığın ve esnekliğin artırılmak istendiğini tahmin ediyorlar.

Araştırmacılar ürünleri kullanan deneklerde idrar testi yaptı. Test, trifenil fosfat maddesinin bir süre sonra kana karıştığını ortaya koydu.

YAĞ VE KALORİ YAKIMINI KESİNTİYE UĞRATIYOR

Uzmanlar, trifenil fosfat maddesinin "endokrin çevre bozucu" özelliğinden dolayı metabolizmayı olumsuz yönde etkileyebileceğine yağ ve kalori yakımının kesintiye uğramasının aşırı kilo alımına neden olabileceğine dikkat çekiyor.

UZMANLAR: KAYGI VERİCİ

Oje araştırmasını yapan ekipten Johanna Congleton, "Kadınlara ve genç kızlara pazarlanan bir ürünün tartışmalı bir endokrin çevre bozucu içermesi kaygı vericidir" dedi. Congleton, "kimyasal maddenin oje sürüldükten kısa süre sonra vücut tarafından emiliyor olmasını daha da kaygı verici bulduklarını" söyledi.

KAMPANYA BAŞLATTILAR

EWG isimli kuruluş, oje üreticilerini ürünlerinde TPHP kullanmaktan vazgeçmeye çağıran bir imza kampanyası başlattı. EWG yetkilileri, TDHP maddesine renkli ürünlerde saydamlara kıyasla ya daha az ya da hiç rastlanmadığına dikkat çekti.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.